10 Eylül 2008 Çarşamba

PASTALARIM

Herkese cikolatali tariflerle merhabalar.Sizlerle bir kac cikolatali tarif paylasacagim,benim gibi cikolataya hayir demeyenler icin essiz uc tarif....kendinizi mutlu etmek istiyorsaniz hadi buyrun tariflere....... Bu tarifimi gecen sene ablam vermisti ama hic deneme firsatim olmadi.Birkac kiside gorunce denemeye karar verdim.Ben muzu cok sevdigim icin icine muz ezdim kattim.Muzun aromasi oyle guzel yaptiki pastayi.Sonuc mukemmel oldu...Hele bu yaz sicaginda oyle guzel giderki hhhmmmmmmm HALLEYLI PASTA
MALZEMELER
10 Adet halley
2 Paket krem santi(1 kutu)
2 Adet muz
1 C ay bardagi ceviz veya findik
1.5 Su bardagi sut(krem santi icin)
uzeri icin cikolata sosu
YAPILISI
Krem santiyi uzerindeki tarife gore hazirlayin.Halleyleri kucuk kucuk parcalara bolun,muzlari ezin.Krem santiyi,muzu,cevizi,halley parcalarini karistirin.Istediginiz kaliba aliminyum folyo sererek dokun.Bir gece buzlukta bekletin. Buzluktan cikarinca ters cevirin servis yapmadan once uzerine cikolata sosu dokun.Afiyet olsun.....
TRUUFFFFF
B u tarifi ben surekli yaparim evde genelde kekim bulunur yanmedigi zaman hemen degerlendiririm.Sevgili arkadasim Seval (http://yemegimle.blogspot.com)yapmis goruntusu cok hosuma gitti.Benimde kekim vardi hemen basina gectim. Yalniz ben sivi krema kullanmadim krem santim vardi onu kattim icine.Boylede lezzetli oldu.ben tarifi yazmayacagim burdan ulasabilirsiniz.Ben incirde kullanmadim.Onun yerine muz koydum.Gercekten denemenizi tavsiye ederim muzla harika oluyor
Bu da benim herzaman kekimi degerlendirdigim toplarim.Tarif ayni ama yuvarlayip hindistan cevizine buluyorum.


PROFITEROL
MALZEMELER
2 Su bardagi su
Yarim paket margarin
4 Adet yumurta
1 Su bardagi un
iC KREMASI ICIN
Arzuya gore krem santide kullanabilirsiniz
2 Adet yumurta
2 Corba kasigi un
Yarim su bardagi toz seker
Yarim kilo sut
1 Paket vanilya
1 Yemek kasigi margarin
YAPILISI
Bir tencereye suyu koyup kaynatin.Icine margarini koyarak eritin,atesten alip icine unu koyup yavas yavas karistirin.Iyice yedirin tekrar ocagin ustune koyup pisirin.Ocaktan alip ilimaya birakin.Iliyinca yumurtalari bir bir ekleyin.puruzsuz bir hamur elde (mikserle cirpin).Hamur kasikla ya da krema torbasiyla yagli kagit serilmis tepsiye dizilir onceden isitilmis 200 C firinda pisirin.
Krema yapimi:Yumurtayi,sekeri,unu ve sutu karistirarak muhallebi kivamini alana kadar pisirin.Soguyunca margarini ve vanilyayi ekleyerek cirpin soguyan toplarin icine enjektor yardimi ile doldurun.Servis edeceginiz vakit cikolata sosu dokun.Onceden dokerseniz cikolata sosu profiterolleri yumusatiyor.
NOT:Profiteroller piserken firinin kapagini hic acmayin,pistikten sonrada firin iliyincaya kadar cikartmayin icinden,cobuk sonuyor.

Hiç yorum yok: