5 Şubat 2009 Perşembe

MIKRODALGADA KEK

Merhabalar arkadaslar gecenlerde aniden misafirim geldi,benim dipfirizinde mutlaka misafir agirlayacak hersey bulunurdu ogunde aksi gibi kalmadi tukenmisti.Ha bugun yapiyim tekrar dolduruyum ha yarin derken iste hazirliksiz yakalandim ne yapsam diye dusunurken aklima herzaman yaptigim ve kolay olan bu tarif aklima geldi.Bende sizlerle paylasmak istedim benim gibi darda kaldiginizda hemen uygularsiniz.Ilk yaptigimda mikrodalganin basina oturdum keken kabarisini izledim o kadar guzel oluyorki anlatamam denemenizi tavsiye ederim aninda kabariyor cok guzel birsey.Iste tarif.....

MIKRODALGADA 8 DAKIKADA KEK





MALZEMELER

  • 3 Adet yumurta
  • 1.5 Su bardagi seker
  • 1 Su bardagi sut
  • 1 su bardagi sivi yag
  • 4 Corba kasigi kakao
  • 1 .5 Su bardagi un
  • 1 Paket kabartma tozu
  • 1 Paket vanilya
  • Yarim su bardagi visne(arzuya gore ceviz veya istediginiz meyveleri kullanabilirsiniz.)
  • Uzeri icin krema,yada hindistan cevizi

YAPILISI

Yumurta ve sekeri iyice krema gibi olana kadar cirpin.Sutu,sivi yagi,kakaoyu ekleyin,1.5 su bardagi bu karisimdan ayirin.Kalan karisima unu,kabartma tozunu,vanilyayi en son olarakta visneleri atip karistirin,Yaglanmis kare borcama yada mikrodalgaya girecek bir tepsiye dokun.En yuksek watta 8 dakika pisirin.8 dakika sonra goreceksiniz nasil kabarip pistigini.Kurdan yardimiyla pisip pismedigine bakin pisen kekin uzerine ayirdiginiz sosu dokun,soguduktan sonra hazirlamis oldugunuz kremayla susleyip servis yapin.AFIYET OLSUN



NOT:Ben 8 dakikada pisirdim ama her mikrodalganin pisirme suresi ayni olmuyor .Once kontrol edin hala pismemisse bir kac dakika ayarlayabilirsiniz

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Canim benim gercekten 8 dakikada oluyorsa pes diyorum hanimlar pratiklikte sinir tanimiyor kesinlikle hemde ne kadar büyük bir kolaylik demi...ama ben hala ya pismezse korkusu yasayanlardanim bir türlü deneyemedim bu keki bakalim kismet ne zaman:)) ellerine saglik...

meleginmarifetleri dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor..
Hoşçakal.

Adsız dedi ki...

çok güzel de kabarmış:)
ellerine sağlık canım..

TAZE NANE dedi ki...

Çok güzel görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

NiNo dedi ki...

mmmm nefis bisi olmali denemem lazim kesin :D

capankizimutfakta dedi ki...

8 dakikada bir tepsi kek ???? deneyecem kesinlikle....

capankizimutfakta dedi ki...

CANIM SANA BIR ODULUM VAR BUYUR GEL....

Adsız dedi ki...

allah razi olsun.bu kek muhtesem oldu mikroda.firinim bozulmustu uzun zamandir özlemistim kek yapmayi.8dak.pisti harika sagolun.sevgiler.almanya rödentalden.